image

Ik start een project voor een woningcorporatie

Plan van aanpak 

In samenspraak met de woningcorporatie wordt een plan opgesteld welke woningen geselecteerd kunnen worden voor de zonnepanelen. De woningcorporatie maakt voor haar passende beleidskeuzes en samen kijken we hoe het aanbod richting de huurder wordt vormgegeven. Dit wordt door Sunergetic verwerkt in een landingspagina en een online klantportaal. Hieronder vindt u een beschrijving van een mogelijk procesverloop. In samenspraak met u wordt uiteindelijk besloten welk proces uiteindelijk gevolgd gaat worden.

Landingspagina

Huurders ontvangen een brief en zij geven bij interesse hun actuele contactgegevens door via de site of eventueel telefonisch. Op de site worden de meest gestelde vragen beantwoord  en het verloop van het project wordt hier beschreven. Zo is de huurder goed geïnformeerd aan de start van het project en wordt de woningcorporatie ontzorgd.

Klantportaal

Na zijn inschrijving ontvangt de huurder zijn persoonlijke inloggegevens voor het online klantportaal. De huurder vindt hier zijn persoonlijk maatwerkadvies voor de eigen woning. Alle productinformatie over de zonnepanelen en eventuele extra huurkosten staan vermeld in het portaal. Alles is ingericht met de kleuren en logo’s van de woningcorporatie. De huurder vindt hier ook contactinformatie en kan alle persoonlijke informatie hier terugvinden. 

Maatwerkadvies 

Aan de hand van het maatwerkadvies besluit de huurder of hij wel of niet kiest voor zonnepanelen. Via geavanceerde inmeetapparatuur en luchtfoto’s worden de daken op afstand ingemeten. Wanneer dit niet mogelijk is, wordt in overleg met de huurder een bezoek aan huis ingepland.  Het maatwerkadvies wordt via het klantportaal aan de huurder aangeboden. Om toegang te krijgen tot het persoonlijk klantportaal ontvangt de huurder per mail inloggegevens. De huurder wordt op deze wijze geïnformeerd over het aantal panelen en de besparing die de zonnepanelen opleveren. Daarnaast wordt de eventuele huurverhoging in het maatwerkadvies doorgerekend ten opzichte van de besparing die de zonnepanelen opleveren. Zo krijgt de huurder helder verbeeld hoeveel hij/zij netto gaat besparen en maakt hij een weloverwogen keuze voor de zonnepanelen. 

Sunergetic Helpdesk

Wanneer de huurder vragen, op- of aanmerkingen heeft, kan hij/zij per e-mail of telefonisch contact opnemen met de helpdesk van Sunergetic. De helpdesk van Sunergetic bestaat uit goed getrainde medewerkers die de huurder op professionele wijze te woord staan. In een onderzoek van KWH onder 750 huurders van 11 Limburgse woningcorporaties wordt onze helpdesk beoordeeld met een 9.7 voor het beantwoorden van gestelde vragen via mail of telefoon.

Inplannen en installeren 

Nadat de huurder akkoord heeft gegeven voor de zonnepanelen, ontvant hij gelijk een bevestigingsmail waarin de 14 dagen bedenktijd voor online aankopen vermeld wordt. Na die bedenktijd wordt in goed overleg met de huurder de installatie-afspraak ingepland.

De zonnepanelen worden door de installateur binnen een dagdeel geïnstalleerd. Het volledige systeem wordt werkend opgeleverd, inclusief online monitoring. De huurder krijgt alle informatie over zijn zonnepanelensysteem overhandigd op papier. De huurder heeft zo echt ownership over zijn eigen systeem.

Monitoring en service 

Wanneer de huurder beschikt over een internetverbinding, wordt het zonnepanelensysteem voorzien van een uitgebreide monitoring. Hiermee kan hij/zij dagelijks de opbrengst van de panelen en het eigen verbruik monitoren. Mochten er storingen optreden of vragen zijn, dan staat de helpdesk natuurlijk klaar voor de juiste ondersteuning. Waar nodig, wordt er een storingsafspraak ingepland voor de service-monteur. Maar ook bij kleinere zaken, zoals vragen over het aanmelden bij energieleveren.nl, kan de huurder bij de helpdesk terecht.

Bezoekadres

James Wattstraat 29
1817DC Alkmaar
Nederland

Telefoon

085 222 00 26 (ma - vrij | 09.00 - 17.00)

E-mail

Via